دنیای امروز بیش از هر زمان دیگری با سرعتی وصف ناشدنی در حال رشد و توسعه است. امروزه هدف اقتصاد تنها برآورده کردن نیازهای اولیه انسان­ها نیست بلکه با رشد روزافزون اقتصاد، ادامه رشد فعالیت­‌های بشر در گرو شناخت انسان و شناخت نیاز­های پیچیده‌­تر اوست. در دنیایی که تک‌تک افراد در حال خلق ثروت هستند هر فردی می‌‌بایست تا حد خود دریچه­‌ای جدید را به رروی انسان­‌ها باز کند و خدمات نوینی ارائه دهد. برای همین امروزه خلاقیت و کشف زمینه‌‌های جدید برای فعالیت ارزشمندترین گوهری است که رشد انسان را ممکن و افق­‌های جدید را برای او نمایان می‌‌سازد. در دنیای پیچیده امروز که نیازهای اولیه انسان به نهایت اشباع خود رسیده است کارآفرینی و خلاقیت بی‌شک تنها راه ممکن برای ادامه رشد اقتصادی است. از سوی دیگر دانشگاه­‌ها به واسطه آنکه محل کسب معرفت و دانش هستند و معرفت و دانش، آن چیزهایی‌ست که حد و اندازه انسان را شکل می‌دهند و حد قامت او را تعیین می­کنند بنابراین باید اذعان نماییم دانشگاه بر لبه‌های مرزی وجود انسان­ها و جوامع انسانی قرار می­گیرند و لذا شاید بیش­ از هرجای دیگری منطقی باشد خلاقیت و نوآوری را از دانشگاه‌ها و جوامع مرتبط با آن‌ها انتظار داشته باشیم.

از همین رو شایسته است همان‌طور که در دانشگاه‌های مطرح دنیا برنامه‌هایی برای تشویق و ترویج کارآفرینی و نوآوری انجام می‌شود در دانشگاه صنعتی شریف نیز با توجه به اهدافی که در ادامه می‌آید جشنواره­ کارآفرینی شکل بگیرد. در همین ارتباط مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف با نگاه ملی اقدام به برگزاری چهار دوره از جشنواره‌های کسب و کار نموده است.

به دنبال برگزاری موفق چهار جشنواره قبلی، پنجمین جشنواره کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار شریف با همکاری صندوق پژوهش و فناوری شریف و برخی نهادهای دیگر برنامه‌­‌یزی شده و در نیمه دوم سال ۹۲ اجرا می‌گردد.

 

اهداف:

·         ایجاد فرصت برای صاحبان ایده که  نسبت به بازار و جنبه­‌های مالی ایده خود آشنایی بیشتری پیدا نمایند

.         فراهم آوردن شرایط برای کارآفرینان جهت بازاریابی و معرفی طرح به سرمایه‌گذاران

·         افزایش توان کارآفرینان برای نوشتن طرح تجاری و برنامه‌ریزی اجرایی

·         شناسایی کارآفرینان جوان و ناشناخته

·         کسب اعتبار و شهرت برای کارآفرینان برتر

·         استفاده صاحبان ایده از بازخورد کارآفرینان و مدیران برتر

·         تشویق و تبلیغ نگاه خلاقانه و روحیه کارآفرین

·         پرورش نسل جدیدی از کارآفرینان

·         آشنایی صاحبان صنعت با ایده‌­های جدید و خلاقانه

 

محورها:

–        حوزه های مدیریتی، مالی و اقتصادی

–        علوم کشاورزی، منابع طبیعی و دامپزشکی

–        فناوری‌های نوین

–        علوم فنی- مهندسی

 

جهت اطلاعات بیشتر به وب سایت این همایش مراجعه نمایید:

 http://bp.sharif.ir

ارسال دیدگاه